Bra helg!

Vilken helg! Klockan 09:00 kom Daniel och amerikanen Jake och hämtade upp oss. 1 timme senare var vi framme i Balclutha, ett litet samhälle där typ alla är bönder på ett eller annat sätt. Fruktansvärt vackert var det där iaf lägger upp bilder från min kamera nu men slänger upp mer imorgon när jag har fått lite bilder från Peters superkamera.......

Jake kommer från Las Vegas  och har typ fiskat hela livet, jag tror han var måttligt imponerad över att vi dök upp utan fiskegrejer eller kläder! Men men vi gjorde det bästa av situationen och fick låna ihop grejer så att vi kunde fiska lite. Jag lyckades faktiskt landa två fiskar, sjukt att jag fick upp en vanlig tråkig svensk abborre när jag är på andra sidan av världen ändå. Hade på en riktigt stor forell idag som jag kämpade ett bra tag med tills den trasslade in sig i ett träd och lossnade. Om jag bara hade haft bättre utrustning så skulle jag ha fångat hur många som helst.

(P.S DE SKITFULA GLASÖGONEN ÄR INTE MINA OM NU NÅGON TRODDE DET, MAN VAR TYDLIGEN TVUNGEN ATT HA POLARISERADE GLASÖGON FÖR ATT FISKA DÄR, SÅ JAG FICK LÅNA ETT PAR.. )

Lägger upp en bild på den stora fisken jag fångade när jag har fått Peters bilder som sagt.

Vi blev bjudna på det konstigaste jag någonsin har ätit, Steve´s fru hade kokat ihop en omelett på spigg! (fiskyngel) som man käkade på en smörgås, mycket märkligt beteende. Smakade dock inte allt för dåligt mest bara en skum konsistens. Igår efter vi hade fiskat hela dagen så förkovrade vi oss även i cricket&rugby, rugby verkar faktiskt vara en kul sport men cricket vette tusan. Jag menar kan man kalla det en sport om man spelar i 5 dagar och tar tea-pauser hela tiden?

Idag så besökte vi även en bondgård där de födde upp får, kossor och rådjur m.m. Steve kände tydligen bonden som ägde en gigantisk stor farm på 800hektar, faktiskt rätt coolt att åka runt farmen på en pickup. Jag är imponerad över hundarna som vallade fåren..


Nu är jag hyfsat sönderbränd i ansiktet av all sol och trött som tusan, så good night!...


Kommentarer
Postat av: Evelina

Förstår att du tyckte det var spännande och kul med alla djur på bondgården, speciellt hundarna. Amazing animalperson kid

2012-02-12 @ 11:53:44
URL: http://eveast.wordpress.com
Postat av: 80-talet ringde!

Ironi biter inte på mig!

2012-02-12 @ 21:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0